curs 2019-20 d’Arts, Mestres i Creació

El projecte AMiC proposa la pràctica educativa com a espai de trobada per assajar diferents disciplines artístiques on els mestres i els alumnes puguin conèixer millor els llenguatges contemporanis. També vol ser un estímul per tal de treballar diferents àrees del currículum a partir del llenguatge audiovisual contemporani i ampliar l’horitzó d’experiències i coneixements més enllà de la simple experiència estètica per obrir tot un ventall de possibilitats a nivell educatiu.

Durant el curs 2019-2020, per a la 6a edició del projecte AMiC (Art, Mestres i Creació), volem acostar-nos a un tema que, de ben segur, engrescarà a petites i petits així com a l’alumnat més gran. Un tema que vol convidar a la indagació sobre els camins realitzats i sobre l’impacte en el medi, la història o fins i tot sobre la pròpia biografia.
El tema triat és “petjades”, un concepte carregat de significats literals i metafòrics i alhora ben directe de comprendre i percebre: Les petjades que deixen els animals o les persones en caminar sobre diversos medis, la petjada emocional que ens ha deixat un esdeveniment proper, la petjada genètica que ens van deixar els nostres avantpassats, la primera petjada (literal i simbòlica!) a la lluna, o la petjada que la humanitat ha deixat en aquesta crisi ecològica global sense precedents, entre molts altres temes, són, sens dubte, temes ben interessants relacionats amb el concepte “petjades” que donaran molt a treballar, pensar i crear. Un tema doncs, “petjades” que esperem us engresqui per proposar-lo als vostres centres.

Programa del curs 2019/20
La dinàmica dels tallers introductoris combina sessions teòriques amb sessions pràctiques. Les propostes incials són d’aproximació a l’art contemporani per iniciar processos de diàleg i explorar els conceptes claus que posin en relleu la reflexió col·lectiva.
Els centres participants realitzaran una obra artística entorn la temàtica del concepte “Petjades”, amb la finalitat de participar en l’exposició col·lectiva que s’esdevindrà durant el mes d’abril.

Ponents del curs 2019/20

Ponents participants

Gabriel Lemkow – sesió teòrica – Aportacions contemporanies de l’art al voltant de la temàca esco­llida.

Roser Oduber – Joaquim Cañelles Paolo – intervenció i itinerari, per entendre l’espai públic com una experiència d’art contemporani, tornar a la ciutat la seva categoria com a lloc públic d’interacció intel·lectual i creativa.

Oriol Segon. “Mares adolescents”, embaràs precoç, abús i desestructuració familiar a Hondures.

Deixa un comentari

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

Esteu comentant fent servir el compte WordPress.com. Log Out /  Canvia )

Google photo

Esteu comentant fent servir el compte Google. Log Out /  Canvia )

Twitter picture

Esteu comentant fent servir el compte Twitter. Log Out /  Canvia )

Facebook photo

Esteu comentant fent servir el compte Facebook. Log Out /  Canvia )

S'està connectant a %s

%d bloggers like this: